Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015

ΓΚΕΤΕΜΠΟΡΓΚ, ΜΑΛΜΕ, ΟΥΨΑΛΑ

   Γκέτεμποργκ

      Το Γκέτεμποργκ Γοτθικός Πύργος), είναι πόλη και δήμος στη δυτική ακτή της Σουηδίας, στην Επαρχία της Βέστρα Γκέταλαντ( "Δυτική Χώρα των Γότθων"). Με 519.399 κατοίκους στην πόλη και 937.015 στην μητροπολιτική περιοχή είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σουηδίας μετά τη Στοκχόλμη και η έδρα της επαρχίας. 
  Το Γκέτεμποργκ βρίσκεται στη δυτική ακτή του Κάττεγκατ, ενός βραχίονα της Βόρειας Θάλασσας,  στην έξοδο του ποταμού και του Καναλιού Γκέτα.
   Λόγω της φυσικά πλεονεκτικής τοποθεσίας του το Γκέτεμποργκ διαθέτει την μεγαλύτερη και σημαντικότερη λιμενική εγκατάσταση στη Σκανδιναβία. Ανέκαθεν το εμπόριο και η ναυτιλία υπήρξαν σημαντικές επιχειρήσεις και ήδη το 18ο αιώνα ήταν έδρα της Σουηδικής Εταιρίας των Ανατολικών Ινδιών. Η βιομηχανία επίσης  αναπτύχθηκε σε σημαντικό βαθμό.
   Το Γκέτεμποργκ διαθέτει μια ευρεία συλλογή πολιτιστικών ιδρυμάτων, συμπεριλαμβανομένων θεάτρων και μουσείων. Το 1994 εγκαινιάστηκε ένα νέο κτίριο όπερας
    Στα μουσεία συμπεριλαμβάνονται μουσεία τέχνης, σχεδίου και εργοχείρων, θαλάσσιας ιστορίας, φυσικής ιστορίας, επιστήμης,  καθώς και το Μουσείο του Παγκόσμιου Πολιτισμού, που εγκαινιάστηκε το 2004. 
     Ο Βοτανικός Κήπος του Γκέτεμποργκ θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους βοτανικούς κήπους στην Ευρώπη
       Το πάρκο διασκέδασης Λίσεμπεργκ, που βρίσκεται στην πόλη, είναι το μεγαλύτερο της Σκανδιναβίας και ένας από τους πιο δημοφιλείς πόλους έλξης στη Σουηδία.





ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΟΥ ΓΚΕΤΕΜΠΟΡΓΚ


     
Ο ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΓΚΕΤΕΜΠΟΡΓΚ



       
         Ο Βοτανικός Κήπος του Γκέτεμποργκ, καταλαμβάνοντας  175 στρέμματα του στο κέντρο του Γκέτεμποργκ, είναι ένας από τους μεγαλύτερους βοτανικούς κήπους στην Ευρώπη.Είναι μια όαση και μια ανάσα δροσιάς για το Γκέτεμποργκ. 

      Η καλλιεργούμενη γη είναι περίπου 40 εκτάρια και στον κήπο  υπάρχουν περίπου 20. 000 είδη φυτών.Ένας μεγάλος αριθμός από αυτά αποτελούν μέρος επιστημονικών συλλογών, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και  μία από τις μεγαλύτερες συλλογές βολβών και κονδύλων από φυτά των Άλπεων  της Ευρώπης.



       
 ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ




           Το Μουσείο της Πόλης του Γκέτεμποργκ βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Αρχικά συστεγαζόταν με τα γραφεία της Σουηδικής Εταιρείας των Ανατολικών Ινδιών. Το μουσείο της πόλης ιδρύθηκε το 1861.
     Στο Μουσείο παρουσιάζεται μέσα από  εκθέματα η ιστορία του Γκέτεμποργκ και της Δυτικής Σουηδίας από την εποχή των Βίκιγκ  μέχρι σήμερα. Υπάρχει μια μόνιμη έκθεση για τη  Σουηδική Εταιρεία Ανατολικών Ινδιών.
        Ωστόσο, η ναυτική ιστορία του Γκέτεμποργκ έχει ένα ξεχωριστό μουσείο στην πόλη.


        
         Το Μουσείο του Γκέτεμποργκ αφηγείται την ιστορία της πόλης και του λαού της από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας, με περιοδικές εκθέσεις, ξεναγήσεις, περιπάτους στην πόλη και όλα τα είδη των δραστηριοτήτων. 

   Μάλμε


       
       
       Το Μάλμε είναι η τρίτη σε μέγεθος πόλη στη Σουηδία και βρίσκεται στη νοτιότερη επαρχία Σκόνε.Έχει 300.515 κατοίκους (περίπου 658.704 στη μητροπολιτική περιοχή).
 Το Μάλμε ήταν μία από τις πρώτες και πιο βιομηχανοποιημένες πόλεις της Σκανδιναβίας, αλλά τις τελευταίες δεκαετίες προσπαθεί να προσαρμοστεί στη μεταβιομηχανική εποχή. Η πόλη έχει πολλά ιστορικά κτίρια και πάρκα .
  Τα τελευταία χρόνια,στο Μάλμε έχει ιδρυθεί ένα πανεπιστημιακό κολέγιο  και η πόλη προσπαθεί να επικεντρωθεί στην εκπαίδευση, τις τέχνες και τον πολιτισμό.
      Η πόλη είναι γνωστή για τα εκτενή πάρκα, τους χώρους πρασίνου και θεωρείται ως ένα μοντέλο αειφόρου αστικής ανάπτυξης


Η γέφυρα του Ορεσούντ






      Η γέφυρα του Ορεσούντ συνδέει το Μάλμε της Σουηδίας με την Κοπεγχάγη στη Δανία και αποτελεί σύμβολο δυο χωρών που αποφάσισαν να καταργήσουν τα σύνορά τους , δημιουργώντας μια κοινή περιοχή για τα δυο έθνη. 

    Η απόφαση για την κατασκευή της γέφυρας ελήφθη το καλοκαίρι του 1991 από το Ρίκσνταγκ και το Φόλκετινγκ, το σουηδικό και το δανέζικο κοινοβούλιο αντίστοιχα. 

   Στα εγκαίνια, όμως, που πραγματοποιήθηκαν την 1η Ιουλίου του 2000, η ατμόσφαιρα ήταν κάπως βαριά. Το έργο είχε συναντήσει την έντονη αντίδραση των οικολόγων, οι οποίοι είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους με μεγάλες διαδηλώσεις. Το υψηλό κόστος κατασκευής που υπολογιζόταν ότι θα έφτανε τα 3 δισεκατομμύρια, προκάλεσε τις διαμαρτυρίες διάφορων επαρχιών, οι οποίες ζητούσαν χρήματα για επενδύσεις. Ορισμένοι αναλυτές προέβλεπαν αύξηση της εγκληματικότητας, θεωρώντας ότι οι τοπικές μαφίες θα χρησιμοποιούσαν τη γέφυρα ως δίοδο για τη διακίνηση προσώπων, όπλων και ναρκωτικών.

    Ανάμεσα στις δυο χώρες, πάντως, υπήρχαν ορισμένες διαφορές. Οι κάτοικοι των νότιων περιοχών της Σουηδίας είχαν εμπιστοσύνη στο σχέδιο. Αντίθετα, οι Δανοί δεν έδειξαν ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Η κοινή γνώμη ήταν αδιάφορη, ενώ δεν έλειπαν τα ειρωνικά σχόλια για το στερεότυπο του μετρημένου και ευγενικού Σουηδού. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, τους πρώτους μήνες και πέρα από κάθε πρόβλεψη, η κίνηση στη γέφυρα ήταν μειωμένη.         Έπειτα όμως από το αυτό το δύσκολο ξεκίνημα, η κίνηση άρχισε να αυξάνεται, οι συμφωνίες συνεργασίας και οι ανταλλαγές ανάμεσα στα έντεκα πανεπιστήμια και τα λύκεια της περιοχής του Ορεσούντ εντάθηκαν.


     Από το 2000 η γέφυρα Ορεσούντ με μήκος 16 χιλιομέτρων συνδέει τη δανέζικη πρωτεύουσα με τη σουηδική πόλη Μάλμε. Ισως όμως ο όρος «γέφυρα» για ολόκληρο το έργο  να μην είναι ο πιο σωστός. Πολλές φορές γίνεται αναφορά στο συγκεκριμένο έργο και ως «ανταπόκριση» Ορεσούντ, καθώς η καλωδιωτή γέφυρα καλύπτει μόλις 7,8 χιλιόμετρα. Άλλα 4 χιλιόμετρα από την πλευρά της Δανίας ανήκουν σε τούνελ, ενώ η υπόλοιπη απόσταση καλύπτεται από οδούς ζεύξης. Η γέφυρα Ορεσούντ φέρει  κεντρικό άνοιγμα 490 μέτρων, με τον υψηλότερο πυλώνα να φθάνει τα 204 μέτρα. Η τεραστίων διαστάσεων γέφυρα- πρόκειται για τη μακρότερη γέφυρα που διαθέτει αυτοκινητόδρομο και σιδηρόδρομο σε διαφορετικά επίπεδα- σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, μόνο κατά το 2006  "σήκωσε" περίπου 20,9 εκατ. ανθρώπους 

    Τώρα πια, ακόμη και οι οικολόγοι των απαισιόδοξων προβλέψεων και της ανησυχίας για την βιοποικιλότητα της περιοχής, έχουν πεισθεί τόσο για τις μηδενικές συνέπειες στο περιβάλλον όσο και για την χρησιμότητα της γέφυρας. Οι πυλώνες της γέφυρας και το αιολικό πάρκο του Λίλγκρουντ συνέβαλαν στη δημιουργία ενός τεχνητού φράκτη προστασίας του περιβάλλοντος. Σχεδόν όλοι οι οικονομικοί κλάδοι ενισχύθηκαν - το εμπόριο, η έρευνα, ο τουρισμός, η αγορά εργασίας και η αγορά ακινήτων.



Το Κάστρο του Μάλμε







   Το Κάστρο του Μάλμε είναι ένα φρούριο που βρίσκεται στην πόλη Μάλμε,  στη νότια Σουηδία.
   Το πρώτο κάστρο ιδρύθηκε το 1434 από τον βασιλιά Ερρίκο της Πομερανίας. Η δομή αυτή κατεδαφίστηκε στις αρχές του 16ου αιώνα, και ένα νέο χτίστηκε στη θέση του στην δεκαετία του 1530 από το βασιλιά Christian III της Δανίας. Ιστορικά, αυτό το φρούριο ήταν ένα από τα  σημαντικότερα οχυρά της Σκανδιναβίας.
     Το Κάστρο είχε κτιστεί σε τοποθεσία μεγάλης στρατηγικής σημασίας.Από αυτό, στη δυτική πλευρά της πόλης, μπορούσαν να προστατεύονται οι κάτοικοι και να ελέγχονται οι κινήσεις των πλοίων στο νότιο τμήμα του Öresund.
Το οικοδόμημα πήρε τη σημερινή του μορφή, μετά από μεγάλη ανοικοδόμηση στα μέσα του 16ου αιώνα, όταν ο βασιλιάς Christian ΙΙΙ διέταξε την κατασκευή ενός σύγχρονου φρούριο, στη θέση του παλαιότερου οχυρού.  
Το Κάστρο του Μάλμε, το καλύτερα διατηρημένο κάστρο της Αναγέννησης, αποτελεί μέρος των Μουσείων του Μάλμε και το μεγαλύτερο μουσείο στη νότια Σουηδία. Το κάστρο είναι μέρος της σουηδικής πολιτιστικής κληρονομιάς και διοικείται από το Εθνικό Συμβούλιο Περιουσίας της Σουηδίας.
  Turning Torso


    Το Turning Torso είναι το ψηλότερο κτίριο της Σουηδίας και της Σκανδιναβίας, χτισμένο στο Μάλμε.
       Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η περιστροφή του κατά 90 μοίρες. Στην Ευρώπη είναι το 3ο πιο ψηλό κτίριο κατοικιών. Έχει ύψος 190 μέτρα και 54 ορόφους.

       Άρχισε να χτίζεται το καλοκαίρι του 2001. Η κατασκευή του διήρκησε τέσσερα χρόνια και άνοιξε τις πύλες του  επίσημα τις 27 Αυγούστου 2005. Το κτίριο είναι ιδιωτικό και έτσι δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε να το επισκεφτεί. Από το καλοκαίρι του 2009 όμως  προπωλούνται εισιτήρια και είναι εφικτή και η είσοδος στο κοινό.
      Το κτίριο σχεδίασε ο Ισπανός αρχιτέκτονας Σαντιάγο Καλατράβα.

  Ουψάλα
DSCN3084


       Η Ουψάλα (Uppsala) είναι πόλη στην κεντρική Σουηδία και βρίσκεται περίπου 70 χλμ βόρεια της Στοκχόλμης. Είναι η τέταρτη μεγαλύτερη πόλη στη Σουηδία με 130.000 κατοίκους, συμπεριλαμβανομένων των άμεσων περιχώρων.
Ο Καθεδρικός ναός
       Τα αξιοθέατα στην πόλη είναι στο ιστορικό της κέντρο, ο Καθεδρικός Ναός της Ουψάλα, και το Κάστρο Της. Σημαντικότερο Μουσείο είναι το Gustanavium, παλαιότερα έδρα του Πανεπιστημίου της πόλης.  Αν και από τουριστικής πλευράς δεν έχει πολλά αξιοθέατα, είναι διάσημη για το Πανεπιστήμιό της, ένα από τα αρχαιότερα στην  Ευρώπη με πλούσιο ερευνητικό έργο, ενώ η πόλη  είναι η γενέτειρα του διάσημου σκηνοθέτη Ernst Ingmar Bergman.
Το Πανεπιστήμιο της Ουψάλα

     Ιδιαίτερη φυσική ομορφιά παρουσιάζει ο Κήπος Linneaen, ο Βοτανικός Κήπος της πόλης.
       Ο  Βοτανικός Κήπος της πόλης, ένα όμορφος χώρος με φυτά, αγάλματα και χώρους περιπάτου. Εκεί συγκεντρώνονται οι κάτοικοι της Ουψάλα όταν έχει καλό καιρό. Ο κήπος φιλοξενεί συχνά υπαίθριες εκθέσεις παντός τύπου.
DSCN3008


        Στην άκρη του κήπου βρίσκεται ένα από τα κυριότερα αξιοθέατα της πόλης, το Κάστρο της Ουψάλα. Είναι η έδρα του περιφερειάρχη, ενώ παράλληλα εξυπηρετεί και ως μουσείο. 
DSCN3027


       Το κτίριο που δεσπόζει στην πόλη είναι ο Καθεδρικός της Uppsala (Domkyrka) – έδρα του αρχιεπισκόπου Σουηδίας και η μεγαλύτερη εκκλησία στη Σουηδία.

DSC00918

       

       Σημαντικό αξιοθέατο για την ιστορία της Σουηδίας είναι η Gamla Uppsala (αρχαία Ουψάλα). Η πόλη από την αρχαιότητα αποτελούσε έδρα των βασιλιάδων. Σε τοποθεσία περίπου 5 χιλιόμετρα από το κέντρο της σύγχρονης πόλης έχουν βρεθεί τεχνητοί λόφοι, κάτω από τους οποίους βρίσκονται θαμμένα πιθανότατα μέλη βασιλικών οικογενειών.
Επειδή τα ευρήματα δεν ήταν τουριστικά αξιοποιήσιμα, ξαναθάφτηκαν μετά τις ανασκαφές. 

DSCN4002


       Εδώ βρίσκεται και μία από τις παλιότερες πετρόχτιστες εκκλησίες της χώρας.
DSCN4005

      Στην περιοχή λειτουργεί επίσης ένα μικρό μουσείο της εποχής των  Βίκινγκς.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου