Τα χειμερινά Ανάκτορα της Βιέννης
Στα τέλη του 17ου αιώνα, ο διάσημος Αυστριακός διοικητής και λάτρης των τεχνών, Πρίγκιπας Ευγένιος, ανέθεσε στον Αυστριακό Αρχιτέκτονα Τέχνης Μπαρόκ Bernhard Fischer από το Erlach την κατασκευή ενός ανακτόρου εντός πόλης, στην οδό Himmelpfortgasse. Το υπέροχο κτίριο, με διαμερίσματα και γραφεία διοίκησης, αποτέλεσε τη χειμερινή κατοικία του Πρίγκιπα.
Ακολούθησαν επεκτάσεις και προσθήκες από τον αρχιτέκτονα Johann Lucas von Hildebrandt, ο οποίος σχεδίασε και τη θερινή κατοικία του Πρίγκιπα της Σαβοΐας, το ανακτορικό συγκρότημα Μπελβεντέρε. Από το 1848 έως τις αρχές των ανακαινίσεων το 2007, το Υπουργείο Οικονομικών στεγαζόταν στο Χειμερινό Ανάκτορο.
Οι σημαντικότερες κρατικές αίθουσες του Χειμερινού Ανακτόρου του Πρίγκιπα Ευγένιου της Σαβοΐας συμπεριλαμβάνουν το Μπλε Σαλόνι με την τοιχογραφία του Louis Dorigny στην οροφή, το Κόκκινο Σαλόνι (πρώην αίθουσα ακροάσεων), με ολόσωμες, πραγματικού μεγέθους απεικονίσεις των Ιωσήφ Ι, Καρόλου VI, του Πρίγκιπα Ευγένιου έφιππου στο αγαπημένο του άλογο, την υπέροχη χρυσή αίθουσα του Υπουργικού Συμβουλίου με τους καθρέπτες και το περίτεχνα διακοσμημένο ταβάνι και εικόνες της αίθουσας μάχης, με επτά πίνακες του Jacques Ignace Parrocel.
Βοτίβκιρχε
Ο Βοτίβκιρχε (Votivkirche) είναι ένας ναός επί της λεωφόρου Ρίγκσράσσε στη Βιέννη. Θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα κτίρια νεογοτθικού ρυθμού και κατασκευάστηκε ως δωρεά του Φραγκίσκου Ιωσήφ Α΄μετά από μια αποτυχημένη δολοφονική απόπειρα εναντίον του.
Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ξεκίνησε το 1854 και τον κέρδισε ο 26χρόνος τότε Χάινριχ Φέρστελ.. Μετά από 23 χρόνια κατασκευής, ο ναός εγκαινιάστηκε το 1879.
Η ορολογία Votivkirche σημαίνει εκκλησία ευχαριστίας. Το κτίριο είναι χτισμένο από λευκή πέτρα, ίδια με την πέτρα στον 700 χρόνων παλαιότερο Καθεδρικό Ναό του Αγίου Στεφάνου.
Μετά τις καταστροφές στον πόλεμο ανακατασκευάστηκε πλήρως.
το εσωτερικό του ναού |
Χοντερτβασερ Χάους
Το «Χούντερτβασερ Χάους» (Hundertwasserhaus ή "Οίκος Χούντερτβασερ")είναι ένα συγκρότημα διαμερισμάτων, που κατασκευάστηκε στα 1983-1986 από τον Αυστριακό ζωγράφο, γλύπτη και αρχιτέκτονα Φριντενσράιχ Χούντερβάσερ.
Είναι ένα από τα πιο αξιόλογα και περισσότερο αναγνωρίσιμα έργα του και αποτελεί αρχιτεκτονικό ορόσημο της αυστριακής πρωτεύουσας.
Στη δεκαετία του 1980, ο Χούντερτβασερ στράφηκε κατά κύριο λόγο στην αρχιτεκτονική, σχεδιάζοντας μια σειρά από κτίρια, που περιλάμβαναν σιδηροδρομικούς σταθμούς, νοσοκομεία, εκκλησίες και ιδιωτικές κατοικίες.
Απομακρύνθηκε συνειδητά από τον αποκαλούμενο «γεωμετρισμό» (geometrization) και τις καθιερωμένες νόρμες της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής και ανέπτυξε ένα πολύ προσωπικό ιδίωμα, που το αξιοποίησε όχι μόνο στην αρχιτεκτονική, αλλά και στη ζωγραφική του.
Το «Χούντερτβασερ Χάους» οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 1983 και 1986, ως δημοτικό συγκρότημα πολυκατοικιών και χώρος κοινωνικής στέγασης, με πενήντα δύο ενοικιαζόμενα διαμερίσματα. Το κτίσμα και η πρόσοψή του κατατέμνεται σε μικρούς αυτόνομους οικίσκους με ακανόνιστες χρωματικές λωρίδες, ακανόνιστα παράθυρα και διαφορετική μορφολογία, καταλήγοντας σε κρεμμυδόσχημους τρούλλους.
Αντίθετα με τους παραδοσιακούς αρχιτέκτονες, ο Χούντερτβασερ αποφεύγει στο «Χούντερτβασερ Χάους» τους επίπεδους ορόφους και τους ευθύγραμμους διαδρόμους, εισάγοντας στο σχεδιασμό του την αποκαλούμενη από τον ίδιο «ανομοιομορφία της ομορφιάς». Οι στέγες καλύπτονται από περίτεχνους κήπους με περισσότερα από 250 δέντρα, θάμνους και φυτά.
Ο Χούντερτβασερ δέχτηκε σαφείς επιρροές από τους ζωγράφους της Σχολής «Σετσεσιόν» (Sezession), μιας βιενέζικης παραλλαγής της Αρτ Νουβό τεχνοτροπίας, που κυριαρχούσε στην αυστριακή πρωτεύουσα στα μέσα του 20 ου αιώνα. Φανερή είναι στο έργο του και η επίδραση του Καταλανού αρχιτέκτονα Αντόνιο Γκαουντί(Antonio Gaudi, 1852 – 1926), με τις ανατρεπτικές αρχιτεκτονικές δημιουργίες του και κυρίως την έντονη πολυχρωμία τους.
Με ελεύθερο εκφραστικό τρόπο, ο «Οίκος Χούντερτβασερ» δίνει την αίσθηση μιας πλήρους ενότητας, καθώς και την εντύπωση ενός φυσικού οργανισμού που βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με τους νόμους της φύσης. Θεωρείται δείγμα διαμαρτυρίας εναντίον του κινήματος του Μοντερνισμού και ξεχωριστό δείγμα Μεταμοντέρνας αρχιτεκτονικής, αλλά και μια τρισδιάστατη προβολή του ριζοσπαστισμού της ζωγραφικής του καλλιτέχνη.
Η θετική ανταπόκριση του κοινού και η αξιοποίηση του Χούντερτβασερ Χάους, ως τουριστικού αξιοθέατου, παρότρυνε και άλλες πόλεις στη δημιουργία παρόμοιων κτιρίων, όπως είναι "Τα πράσινα κάστρα του Μαγδεμβούργου" (Die Grüne Zitadelle von Magdeburg) στο Μαγδεμβούργο της Γερμανίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου